Eudald Dantí Roura

 

 

CV

 

Nacido en Ripoll (Gerona). En el Conservatorio del Liceo de Barcelona obtiene los títulos superiores de piano, órgano, solfeo y música de cámara (órgano con Josep Maria Mas i Bonet). Se especializa en música antigua en la Hochschule für Künste Bremen con Harald Vogel, Hans Davidsson, Edoardo Bellotti y Roland Dopfer (órgano) y Carsten Lohff (clavecín). Ha dado conciertos en España, Francia, Alemania, Italia, Países Bajos, Polonia, Suecia, Dinamarca, Estados Unidos y Japón. En la actualidad es profesor de órgano en la Facultat Antoni Gaudí de Barcelona. Miembro del Ensemble Thelxinoe, especializado en la interpretación del repertorio instrumental y vocal de los siglos XVI y XVII.

 

Born in Ripoll (Girona). He obtained dipomas for organ, piano, music theory and chamber music at the Liceu Conservatory in Barcelona (under Josep Maria Mas i Bonet). He specialized in early music at the Hochschule für Künste Bremen under the direction of Harald Vogel, Hans Davidsson, Edoardo Bellotti and Roland Dopfer (organ) and Carsten Lohff (harpsichord). Ha has given concerts in Spain, France, Germany, Italy, The Netherlands, Poland, Sweden, Denmark, United States and Japan. Currently he is teaching organ at the Facultat Antoni Gaudí in Barcelona. He is a member of Ensemble Thelxinoe, specialized in instrumental and vocal music of the 16th and 17th centuries..

Pablo Taboada Jiménez

 

 

CV

 

Pablo Taboada Jiménez, empezó a los 8 años los estudios de piano hasta finalizar el grado profesional en el Conservatorio del Liceo de Barcelona con la profesora Katia Michel. Posteriormente empezó los estudios de órgano y bajo continuo con el catedrático Josep Maria Mas Bonet, en el mismo conservatorio donde ha realizado los grados profesional y superior de órgano y bajo continuo. Ha estudiado armonía y contrapunto con Carme Fornt, Victor Solé y Miguel Hurtado. Historia de la Música y estética con Pedro Burzaco y Jordi Pons. Ha recibido clases magistrales de interpretación de música antigua para órgano con Wijnand van de Pol, Joao Vaz, Javier Artigas Pina, Alfonso Fedi, Martin Böcker, Andrés Cea y Josep Maria Mas Bonet.

 

Pablo Taboada Jiménez was 8 years old when he began to study piano until reaching the professional degree at Conservatori del Liceu de Barcelona with the pianist Katia Michel. He graduated in organ performance and thorough bass under the direction of Professor Josep Maria Mas Bonet at the Liceu Conservatory. He has studied harmony and counterpoint with Carme Fornt, Victor Solé and Miguel Hurtado. History of Music and musical aesthetics with Pedro Burzaco and Jordi Pons. He attended masterclasses by Wijnand van de Pol, Joao Vaz, Javier Artigas Pina, Alfonso Fedi, Martin Böcker, Andrés Cea and Josep Maria Mas Bonet.

 

Additional information of Pablo Taboada Jiménez

www.pablotaboadajimenez.com

Jörg-Andreas Bötticher

 

 

CV

 

Jörg-Andreas Bötticher. Nació en Berlín. Catedrático de clavecín, órgano y bajo continup en la Schola Cantorum Basiliensis. Imparte conciertos como solista, de música de cámara, como director de ensembles y también imparte cursos por las escuelas superiores de toda Europa. Es organista en la Predigerkirche de Basilea (órgano Silbermann de 1769) y director artístico de los Basler Abendmusiken (Vísperas musicales de Basilea). Su actividad investigadora se centra principalmente en la relación entre estética musical e histórica y praxis interpretativa.

Jörg-Andreas Bötticher was born in Berlin and is Professor of Harpsichord, Organ and Thorough Bass at the Schola Cantorum Basiliensis. He performs regularly as a soloist, as a chamber musician and as an ensemble conductor and teaches master classes in conservatories and universities throughout Europe. He is organist at the Predigerkirche in Basel (Silbermann organ from 1769) and artistic director of the Basler Abendmusiken (Basel Musical Evenings). His research interests lie primarily in the relation music aesthetics and performance practice.

Additional information of Jörg-Andreas Bötticher

http://jaboetticher.ch/

Andrés Cea Galán

 

 

CV

 

Estudió órgano primeramente en España y más tarde en la clase de Jean Boyer en Lille (Francia) y en la Schola Cantorum de Basilea (Suiza) con Jean-Claude Zehnder. Trabajó durante varios años en el campo de la organería como miembro del equipo del maestro Gerhard Grenzing. Sus numerosas publicaciones se refieren especialmente a aspectos de la interpretación de la música antigua para teclado y a la historia y estética del órgano en España. Publicó una edición crítica de la obra para teclado de Francisco Fernández Palero (ed. Gaus, Alemania) y de los Ricercari de Sebastián Raval, dentro de la serie Patrimonio musical español de la Fundación Caja Madrid. Ha realizado grabaciones para la radio y para los sellos Almaviva, Lindoro, Aeolus y Tritó. Colaboró con el Ensemble Plus Ultra, dirigido por Michael Noone, en la grabación de la música de Tomás Luis de Victoria (para el sello Universal). Ha impartido cursos y pronunciado conferencias para numerosas instituciones académicas en Europa, México, América Latina y Japón, donde ha ofrecido además numerosos conciertos. Andrés Cea Galán es asesor habitual en proyectos de restauración de órganos. Es doctor en Musicología por la Universidad Complutense de Madrid, Académico correspondiente de la Real Academia de Ciencias, Artes y Buenas Letras "Luis Vélez de Guevara" de Ecija, profesor en el Conservatorio de Sevilla, director de la Academia de Órgano en Andalucía y docente en la Academia Internacional de Órgano Julián de la Orden de Cuenca. Recibió un premio extraordinario de doctorado por su tesis en musicología en la Universidad Complutense de Madrid.

 

After completing studies in Spain, Andrés Cea Galán (Jerez de la Frontera, 1965) attended Jean Boyer´s organ seminars in Lille (France) and also studied with Jean-Claude Zehnder at the Schola Cantorum in Basel (Switzerland). He has also completed his doctorate in musicology at Madrid Complutense University. Andrés Cea Galán is interested in musical performance using early instruments, including organ, clavichord and harpsichord, and worked also as an organbuilder at Gerhard Grenzing’s workshop in Barcelona. He is also interested in musicological research, especially on keyboard music as well as the history, technics and aesthetics of the organ in Spain. His articles and books on this subjects are being considered valuable contributions at the knowlege of Hispanic organ culture. As a music editor, he has published Francisco Fernandez Palero’s keyboard music (Edition Gaus) and Sebastian Raval’s ricercari (Patrimonio Musical Español, Fundación Caja Madrid). As a soloist, he has made various recordings for radio and several CDs for Lindoro, Almaviva, Aeolus and Tritó labels. He has also collaborated with Ensemble Plus Ultra conducted by Michael Noone on the recordings of Tomás Luis de Victoria’s music (Universal). As a result of his updated approach to the performance, especially of Spanish keyboard music, he is frequently invited both for playing and teaching in Spain as well as all over Europe, México, South-America and Japan. He also works as an adviser on organ restoration for several institutions in Spain. He is teaching at Conservatorio Superior de Música de Seville (Spain) and is also the director of the Andalusian Organ Academy. Andrés Cea also teach as organ professor at the International Organ Academy Julián de la Orden in Cuenca (Spain).

Additional information of Andrés Cea Galán

www.andresceagalan.com

Josep Maria Mas Bonet

 

 

CV

 

Catedrático de órgano y bajo continuo en el Conservatorio Superior de Música del Liceo de Barcelona.Estudios de musicología e interpretación de la música hispánica antigua con M.S. Kastner en Lisboa y de órgano con E. Müller en la Schola Cantorum de Basilea (Suiza). En 1980 creó el Curso Internacional de Interpretación de Música Ibérica Antigua en Torredembarra y Montblanc, que tiene lugar cada verano.Grabaciones y clases magistrales de esta música en conservatorios europeos.

 

Organ and basso continuo professor in the Barcelona High Conservatory of Liceu. Studies of musicology and interpretation of early Iberian music with M.S. Kastner in Lisbon and organ with E.Müller at the Schola Cantorum of Basle (Switzerland). In 1980 he created in Torredembarra and Montblanc the International Course of Interpretation of early Iberian music,where each summer he gives classes.Recordings and master classes of old Spanish music in Europe.

Alfonso Fedi

 

 

CV

Alfonso Fedi nació en Florencia (Italia), donde obtuvo los diplomas de órgano, clavicémbalo y composición con la calificación de cum laude. Prosiguió sus estudios bajo la dirección de Gustav Leonhardt en el Sweelinck Conservatorium de Amsterdam. En 1985 ganó el primer premio en el Concurso Internacional de Clavicémbalo de Boloña.Ha dado conciertos de órgano y clavicémbalo en Europa y Estados Unidos.Fue profesor de clavicémbalo en la Haute École de Genève y en la New York University, así como maestro de capilla y primer organista en la catedral de Santa Maria del Fiore de Florencia.Actualmente, A. Fedi enseña en el Conservatorio “L. Cherubini” de Florencia (órgano, clavicémbalo y conjunto barroco) y es miembro del comité artístico de la Accademia Italiana di Musica per Organo.Ha grabado para Accord (F), Piltz y Arts (D), Virgin Classics (GB), Tactus (I).

 

Alfonso Fedi was born in Florence (Italy) where he obtained the organ, composition and harpsichord diplomas with highest honours (cum laude). He continued his studies under the aegis of Gustav Leonhardt at the Sweelinck Conservatorium in Amsterdam. In 1985 he won the first prize at the International Harpsichord Competition (Bologna, Italy).He has given many concerts and broadcasted recitals, both as harpsichord and organ soloist in Europe and USA.He has been harpsichord professor at the Haute Ecole de Musique de Genève (Switzerland) and at the New York University, maestro di cappella and chief organist of Santa Maria del Fiore Cathedral in Florence (2001-2009).Currently, A. Fedi is teaching at the Conservatorio “L. Cherubini” in Florence (organ, harpsichord and baroque ensemble) and he is a member of the artistic committee of the Accademia Italiana di Musica per Organo.He recorded under Accord (F), Piltz and Arts (D), Virgin Classics (GB), Tactus (I).

Martin Böcker

 

 

CV

Nacido en 1958, estudió en la “Westfälische Hochschule für Kirchenmusik” en Herford, y órgano y clavicémbalo en el “Stedelijk Conservatorium” de Arnhem (Holanda).  Desde 1987 es cantor y organista en la iglesia de los Santos Cosme y Damián, donde es titular del órgano construido por Berndt Huss y Arp Schnitger. Da conciertos en Europa, Japón y Corea. Es director de la Academia de Órgano de Stade y profesor en la” Hochschule für Musik und Theater” de Hamburg. Es miembro del jurado en numerosos concursos de órgano y desde 1995 experto para la restauración de órganos históricos (Schnitger, Gloger, Wilhelm, Furtwängler,etc.).

 

Born in 1958, he studied at the Westfälische Hochschule für Kirchenmusik in Herford (A-Exam) and organ and harpsichord at the Stedelijk Conservatorium Arnhem (NL). From 1987 he is cantor and organist at the Ss. Cosmae et Damiani church, when he has an organ by Berendt Huss and Arp Schnitger. He gibs concerts in Europe, Japan and Corea. He is director of the Organ Academy of Stade and professor at the Hochschule für Musik und Theater in Hamburg. He is juror in  many places and from 1995 organ expert for restauration of historical organs (Schnitger, Gloger, Wilhelm, Furtwängler, etc.).